google-site-verification: google074b24127b4fbc9f.html

czwartek, 20 lutego 2014

Surówka z charakterkiem.




Ostatnio na zakupach  odkryłam białą rzodkiew,którą bez wahania włożyłam do koszyka...i tak,jak nigdy nie miałam awersji do czarnej,z której surówką często zajadałam się w domu rodzinnym,tak tą,jestem zachwycona.
Biała rzodkiew w przeciwieństwie do swojej kuzynki nie jest ostra,a jedynie lekko pikantna.Jest od niej co najmniej dwa razy dłuższa,a jej skórka,która jest cienka, kryje w środku bardzo soczyste i mało włókniste wnętrze.Bogata jest w witaminy i związki mineralne.Polecana w diecie odchudzającej,ponieważ syci,ale nie tuczy.
Można ją spożywać na ciepło,jako dodatek w jarzynowych zupach,jednak dla mnie najlepiej smakuje na surowo w świeżych sałatkach.
Powstała surówka na bazie mojej fascynacji japońską kuchnią,gdzie eksperymentalnie pomieszałam składniki obecne w japońskiej i europejskiej wersji.Myślę,że eksperyment godny wypróbowania.




SURÓWKA Z BIAŁEJ RZODKWI I OGÓRKA

Składniki na 2 porcje :

1/2 dużego  korzenia białej rzodkwi (około 400 g)
1/2 świeżego ogórka
1/4 białej części pora
sól,pieprz

Sos:

4-5 łyżek jogurtu greckiego
1-2 łyżeczki octu winnego cytrynowego
mała garść lekko podprażonego  sezamu  mix białego i czarnego

Rzodkiew umyć i obrać.Rzodkiew i ogórek (w skórce) zetrzeć  na  kuchennej tarce do jarzyn,na grubych oczkach.Po dłuższej chwili odsączyć  z płynu.
Białą część pora przekroić wzdłuż na pół.Zużyć tylko jedną część,którą opłukać pod strumieniem zimnej wody.Oczyszczonego pora pokroić na plasterki.Dodać do startych jarzyn.
W miseczce wymieszać ocet cytrynowy i olej sezamowy z jogurtem.Sos wymieszać z jarzynami.Przyprawić solą i pieprzem wg własnego uznania i odstawić na 20 minut,żeby przeszły się smaki.
Surówkę podawać posypaną prażonymi nasionami sezamu.

1 komentarz:

  1. Lubię białą rzodkiew chociaż jeszcze nigdy sama nie robiłam sałatki z jej dodatkiem. Czas to zmienić;)

    OdpowiedzUsuń

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...