google-site-verification: google074b24127b4fbc9f.html

środa, 15 stycznia 2014

A może deser?

Tak ostatnio zasiadłam się w fotelu (filmy,książki... i nauka  języków,jak również czas spędzany  z miłymi osobami..),że zapomniałam o blogu;)...a mam tyyyle przepisów do przekazania,że głowa mała.Cieszę się,że nadal odwiedzacie moją stronę i to powoduje,że chcę znów pisać.A pomyśleć ,że pierwotny zamysł  bloga był tylko dla znajomych. Cóż...grono znajomych, jakby się rozrosło.:) 
Ach...a wiecie jaki niesamowity aromat wydzielają już wręcz przejrzałe owoce goyave? Mam wrażenie,że ten zapach wręcz przenika każdy kąt naszego mieszkania i niesamowicie drażni moje nozdrza wzbudzając niepohamowany na nie apetyt.W koszu są  jeszcze inne owoce egzotyczne,które może mniej intensywnie przypominają o swoim istnieniu,ale  myślę,że już i na nie czas. Pojawi się więc za niedługo również przepis na egzotyczną sałatkę zimową,tylko niech szczegóły dopracuję.
Zacznę jednak od deseru wytrawnego ,albo  raczej prostej przekąski bufetowej.





 KREMOWY MUS BURACZANY Z IKRĄ PSTRĄGA


Na 2 porcje:

2 średniej wielkości buraki (ugotowane)
5 łyżek serka ricotta
2 łyżki kwaśnej śmietany ( creme fraiche)
2 łyżeczki ikry pstrąga lub łososia
świeży imbir wielkości  paznokcia u kciuka
świeży koperek do ozdoby
sól i pieprz


Ugotowane i schłodzone buraki obrać i pokroić w kawałki.Wrzucić do misy  malaksera i wymieszać z serkiem ricotta.Dodać imbir starty na tarce,szczyptę soli i pieprzu,  i znów zmiksować na aksamitną masę.
Krem rozlać do szklaneczek i schłodzić w lodówce przez co najmniej 3 godziny.
Podawać dobrze schłodzone z kwaśną śmietaną i jajeczkami pstrąga,czy łososia ozdobione świeżym koperkiem.

Przepis pochodzi ze świątecznego wydania  Tv Envie Hors Série Cuisine.


1 komentarz:

AddThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...